Založ si blog

Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom

V  1990 sa spoločnosť IBM dostala do problémov. Dosahovala straty a hľadali riešenie.  Nový prezident Lou Gerstner okamžite požiadal o spoluprácu jednu  z najviac uznávaných konzultačných firiem McKinsey s požiadavkou určiť pravú príčinu zlých výsledkov spoločnosti.

 

Po ½ roku poradcovia zistili hlavnú príčinu a odprezentovali ju vedeniu firmy. Kľúčový dôvod prečo dosahujete zlé hospodárske výsledky sú  veľmi nízke predaje oproti minulosti.

Keď sa riaditelia IBM spýtali ako to vyriešiť, dostali úplne jednoduché vysvetlenie.

 

POTREBUJETE ZVÝŠIŤ PREDAJE!

 

Pokračujte v čítaní ďalej aby ste sa dozvedeli čo spravilo IBM aby dosiahli opätovný nárast predaja.

 

Uplatnili pravidlo 75%

Z analýz sa prišlo na to, že v rámci nastavených firemných pravidiel boli obchodníci a ich manažéri v kanceláriách oveľa viac času ako na stretnutiach so zákazníkmi.

 

Tieto pravidlá sa okamžite zmenili a v IBM sa sústredili na to aby obchodníci trávili až 75% času na stretnutiach so zákazníkmi a prezentovali im firemné produkty a služby.

Manažéri museli byť tiež 75% času v teréne aby dokázali podporovať obchodníkov a zameriavali sa na kľúčových zákazníkov.

Behom roka sa situácia otočila a firma sa vrátila k zisku.

 

Ponaučenie z tejto štúdie

Každá spoločnosť môže výrazným spôsobom zlepšiť predaje  a zefektívniť výkon pokiaľ sa zameria na najdôležitejšie oddelenie a tým je obchodné oddelenie.

Chcete zvýšiť predaje vo vašej spoločnosti? Na základe služby „Analýza predaja“ vášho obchodného tímu vám prinesiem riešenie čo máte presne urobiť aby ste začali dosahovať vyššie tržby a väčší zisk.

Manažér zodpovedný za výsledky obchodného tímu býva tou najdôležitejšou pozíciou v každej firme zameranej na predaj. Je to kľúčová pozícia pre úspech každej spoločnosti. Má najväčší vplyv na objemy predajov a  ziskovosti, pretože je to on kto nastavuje predajné ciele obchodnému tímu a býva najčastejšie v kontakte s jednotlivými obchodníkmi..

 

Rozvoj manažéra obchodného tímu by sa mal stať prioritou pre každú organizáciu.

Prichádza zlatý vek virtuálnej reality v predaji

30.04.2021

Značkový tovar, značková kozmetika a ďalšie druhy tovarov a služieb začínajú objavovať zlatý vek predaja a obrovské príležitosti, ktoré jej poskytuje online prostredie cez virtuálny showroom. Virtuálna realita dokáže zabezpečiť jedinečný zážitok spojený s nakupovaním. Mladšia generácia nakupuje aj cez mobil a sociálne siete. Doprajte nakupujúcim [...]

Orientácia na skvelú zákaznícku skúsenosť vám pomôže vyhrávať

28.02.2021

Položili ste ste niekedy otázku aké by bolo získavať zákazníkov na celý život? V zákazníckom servise a zákazníckych službách potrebujete nastaviť zážitkový predaj a pozákaznícky servis na novej úrovni. Potrebujete začať robiť oveľa viac ako doteraz, ale oplatí sa vám to. Maximálna orientácia na skvelú zákaznícku skúsenosť vám pomôže vyhrávať na [...]

Firemná kultúra ako účinný nástroj pre motiváciu a udržanie najlepších zamestnancov

29.01.2021

Manažment vo firmách dobre pozná ako dôležitá je motivácia zamestnancov. Generácia mladších zamestnancov má na výber rozdielne pracovné príležitosti ako ich rodičia. Oblasť motivácie a dôvody, ktoré rozhodujú pre prácu u konkrétnej spoločnosti sú hlbšie. Potenciálni uchádzači hľadajú zmysluplnú prácu, očakávajú seriózny prístup, firemné benefity a [...]

pellegrini, korčok

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Izrael / Tunel / Hamas /

Zástupca šéfa ozbrojeného krídla Hamasu je podľa USA po smrti

18.03.2024 23:29

Biely dom potvrdil smrť tretieho muža Hamasu Marwána Ísu.

pellegrini

Pellegrini o prezidentskej kampani: Očakáva od Matoviča podpásový útok?

18.03.2024 22:54

A ako vníma, že nedostal podporu od koaličného partnera SNS?

korčok

Korčok hodnotí kampaň. Ako chce mobilizovať voličov?

18.03.2024 22:44

Prezidentský kandidát jasne pomenoval, čo mu v kampani najviac prekážalo.

Kováč Michal

"Vzdelanie je tá najsilnejšia zbraň, ktorou možno zmeniť svet." Nelson Mandela

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 36010x
Priemerná čítanosť článkov: 1715x

Autor blogu

Kategórie

Odkazy